iklan churp-churp

heart beat

Thursday, November 18, 2010

selamat hari raya mak

aku mcm x tau kenape aku tulis entry ni..tp aku nak tulis jugak..ok..mcm biase..aku tulis dari hati jd aku harap kamu semua baca terus masuk ke hati..ok?haha..tp aku xkesah..masuk hati ke masuk jantung ke masuk pundi kencing ke..yg penting masih ade org sudi baca ape yg aku tulis ni..tibe2 ayat nak tacing..haha..

meh nak cerita kenangan aku dgn arwah mak (nenek aku tp aku panggil mak)..dulu ms kecik2 aku duduk dgn mak..disebabkan aku sgt hyperaktif mesti mak tensen je jg aku kan..haha..tapi tima kaseh mak sbb dah jage org..ms mak meninggal org x sempat jumpa..org cume teman mak smpi kubur je..org sempat jumpe mak 3 hari sebelum mak pergi..sempat org salam mak..org rindu mak..walaupun mak sakit..badan mak berat sbb mak x larat nak jalan..tp org yg kering ni mesti nak papah mak masuk bilik air jugak..kot2 la boleh bantu mak sikit2..org mintak maap ye mak..dulu suke sakat mak..sj nak fun2..bukan niat nak kurang ajar..tp gurau2..org mintak maaf tau..

org paling ingat..ms tu pagi nak g skolah..breakfast roti bakar..hehe..mak buatkan tapi roti tu hangus..hitam rentung..emm mcm mane nak mkn..dah la tu je yg last..lepas tu..mak bukak tingkap dapur..mak kikis roti tu gune pisau..org nmpk..org ingat lg..pastu org x ingat dah ape jd..rsnye org makan roti tu..yela..penat mak kikis kerak2 die..hehe..maseh mak..saaaayang mak!..mak..ms mak sakit..org xde pun buat mcm tu kat mak..wuuu..sekarang dah x sempat..org doakan roh mak dicucuri rahmat dan diletakkan dlm golongan hamba Allah yg beriman..amin..

ms mak meninggal..org kat rumah..bila sampai2 je..org dah penuh kat kampung..waktu tu org yg terima call cakap mak dah xde..org terkejut smpi menggeletar..baru 3 hari lepas org jenguk mak..org masuk rumah..tgk mak dah dikafankan..mak baring kat ruang tamu..hari tu mak cakap nak mandi kat bilik pengantin..diorg cerita..masa nak mandikan mak..diorg mandikan kat bilik pengantin..merasa jugak mak mandi dlm bilik pengantin..org duduk kat kaki mak..bc yasin..org nangis smpi menitik2 air mata kena kat yasin tu..sedih..mah dah pergi selama2nye..org cium mak..bdn mak x sejuk pun..panas mcm org yg masih hidup..maaaak........

yg paling org ingat..mak senyum..muka mak tenang sgt..mak bukan je senyum..mak mcm ketawa je..org x penah tgk muka mak ceria mcm tu..ceria yg lama..lamaaaa dan sampai bila2..mak seronok ye nak balik..patut lah mak senyum..ms kat kubur..ramai sgt org dtg..walaupun dah mlm..org tgk mak..tu lah kali yg terakhir..selama2nya akan jd yg terakhir..Allah lg sygkan mak..org redha..mak baik2 kat sane yee..nanti org pun menyusul jugak..cuma x tau bila..org nak jadi baik dulu..baru org ikut mak..mak tunggu tau..

maaak..org rindu mak..bila balik kampung mesti rs mcm mak ade je kat rumah tu..tilam mak..selimut ijau mak tu..baju mak..kain batik ngan tshirt mak yg org suke kebas tu..pinjam ye mak..hehe..org rs lame sgt dah org x balik kampung..x jenguk kubur mak..lame sgt..dah setahun dah..nanti ade rezeki org jenguk ea..xpe..org x jenguk pun org sentiase ingat mak..org kirim doa dari jauh je..mak..doakan org jadi org baik..xnak nakal2 dah..org dah besar..kalau kawen dah boleh ade anak dah..org ingat la kan..nanti bile org ade anak..org nak letak name mcm name mak la..ok x?hehe..boleh la hari2 org ingat mak kalau dah name same..

ok lah..kalau tulis panjang2 nnt org nangis pulak..org kan kuat mane bole nangis2..mlm ni mlm jumaat..mak bawak balik dulang penuh dgn doa anak2 dan cucu2 mak yg mmg ramai ni..kami semua syg mak..rindu mak..Al-fatehah..

mak..Selamat Hari Raya Aidiladha..

awak kan baik..comment lah ye..like pun boleh..share lagi bagus

No comments:

Post a Comment

dah baca comment tau..awak kan baik =))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...