iklan churp-churp

heart beat

Thursday, November 4, 2010

perkara annoying time exam

aku rs aku dah sgt banyak pengalaman2 utk tulis entry ni..perkara2 annoying time exam..bile time exam mende ni x lah annoying sgt..tp bila fikir2 balik mesti rs benci gila..haha..so prevent la before perkara2 annoying ni mengganggu kefokusan korang time exam..

1-suhu
kene plak bilik exam tu sejuk kaw2 mcm kat kutub utara..awak plak x de sweater..kan ke annoying tu..jari dah nak beku..tgn dah masuk dlm baju..kalau boleh dgn kaki skali nak masuk dlm baju..nak tulis pun seksa sbb jari2 dah keras..plus kalau ade yg jenis lemak mcm kulit bawang tu siap menggigil lg..g exam mcm g main salji..itu x pe lg..kalau kene sampai cakap kelua asap2 mcm dlm cite korea tu..lg haru..silap2 kene hypothermia..haha!
panas pun satu hal jugak..before g exam kemain lg prepare bwk sweater..sampai jek bilik exam aircond rosak..sudahhh..kene plak kat dlm pki singlet je..kalau pki tshrt ke boleh la nak tanggal sweater..sweater lak kene yg jenis tebal mcm org main salji..maut..org lain sebok jwb exam yg die sebok tgk ketiak dah basah..naya..

2-tempat duduk
kalau kat skolah tempat duduk dlm exam mmg dah dtetapkan..tp kalau kat u 1st come 1st serve..yg dtg awal mesti amek port blakang2..xpon tgh2..dgn harapan pemeriksa x boleh nak sampai kat meja diorg..kene yg jenis org dah masuk dewan exam die baru bangun tido tu..mmg port depan skali..kalau depan je x pe..ni kene btl2 dpn meja lecturer..mmg nak jwb pun segan silu..kalau boleh nak jwb bwh meja..kot2 la lecturer nmpk..dah la dtg lmbt..org tanye pisang die g jawab betik..kan ke sengal tu..

3-kesihatan
ok..ni pon agak annoying..sbb aku slalu gila kene..time SPM kene time PMR kene n aku rase time UPSR pon kene..selsema! kalau jenis selsema yg hingus pekat tu ok la still boleh nak sedut kalau emergency..ni kene jenis mcm air tu..tarik la nafas mcm mane dlm pon..die tetap meleleh gak..kalau ade tisu ok la masalah selesai..ni kalau xde tisu..azab..nak kaver2 nak lap kat hujung baju lg..nak selet kat seluar lg..ganggu konsentrasi..aku xde la camtu..sbb tisu ni dah mcm pensel la pentingnye bagi aku setiap kali nak masuk exam..tp ok lg selsema..xde lah ganggu org sgt..kene lak time tu bersin2..lg cam haram jadah..bersin bkn bole nak tahan2..khrongg khrengg khrongg khrengg..kene classmate yg memahami ok la..kene yg sikit2 nak syyhh syyhh syyhh..aku rs nak je g dpn muke die kasi bersin satu das..ingat aku suke2 ke nak bersin2..!

4-waktu
ni pon sengal..ade ke buat exam kol 2-4.30ptg..mengantuk gila kot..pulak kalau kene exam agama time SPM..aku rs aku jawab x sampai sejam pon..dlm setengah jam je..ade lg 2 jam..xkan la nak semak sampai 2 jam..agak2 la..dah tu ape lg..tido aa..waktu genting kot..perut lak lapa..xkan nak mkn megi hot cup dlm dewan exam..so..tido..siap mimpi2 lg..kalau mimpi ade jawapan ke ok la jugak..tapi paling benci bile pengawas exam jenis x boleh tgk org tido..bru nk pejam jek die dtg kejut..alahai..dah siap la..xkan nak main batu seremban plak..

5-pengawas peperiksaan
kene plak kau punye pengawas tu mmg expert bab2 soalan exam yg kau tgh jawab tu..pastu jenis suke lalu lalang n bc ape jawapan kau tulis..time tu mule la letak tgn atas ketas exam la..buat2 selak soalan la..buat2 susun ketas jawapan la..tapi lagi annoying kalau pengawas tu dah bc jawapan kau..lepas tu pandang kau n senyum2 sinis..nak mengata jawapan aku salah la..serius aku benci gila pengawas camtu..kalau jawapan betul pun nak senyum2 sinis gak..pastu dile dah jalan g depan..agak2 selang 2 3 meja..die toleh balik kat kau n senyum2 lagi..mcm la dlm ketas exam tu tulis soalan : berapa ekor ayam yg en.syuib bela?
lepas tu kau jawab : ayam en.syuib sudah digoreng oleh bini dia pagi tadi jadi saya x tau berapa lagi ayam yg tinggal..

6-esok balik kg
ni pon satu hal..hari ni last exam..esok or kejap lg dah nak balik kg..beg besa dah redi kat lua pintu dewan..mane la nak fokes..mak kau pulak janji nak ajak mkn kepsi la..nak masak donat la..nak g mandi air terjun la..nak balik rumah nenek la..mmg la jiwa kau dah mane2 ntah..silap2 dah ketuk pintu umah bg salam dah..ok la kepala ingat rumah..kene yg kejap lg nak g dating..mula la fikir..aku ni wangi lg ke x..nak g tgk wayang cite ape..hp xde kredit nak call la..mcm2..paling kesian kalau kene plak baru clash ngan balak..soalan plak tanye : pada pendapat anda mana yg lebih baik, basikal atau kapal terbang? lepas tu mula la teringat aku penah naik basikal dgn balak aku g jln2 beli eskem ms kat kg dulu..lg parah mule la nak nanges sobsobsob..alahai..

banyak lg la perkara2 annoying time exam ni..blm kira pen feveret atok bg ms g mekah dulu la..pemadam yg balak bagi ade tulis i leb u kat blakng la..soalan x penah tgk la..cari dewan exam x jumpe laa..name xde dlm senarai student laa..kene bar la..mcm2 lg lah..tapi before mende2 ni jadi aku rs baik korang prevent awal2..

p/s gud luck lah sape2 yg exam..aku pun nak exam gak next week..cume satu aku nak pesan..exam tu exam la..yg beriya nak bunuh diri nak
awak kan baik..comment lah ye..like pun boleh..share lagi bagus

No comments:

Post a Comment

dah baca comment tau..awak kan baik =))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...