iklan churp-churp

heart beat

Wednesday, November 10, 2010

derita patung display

kenal x patung pakai baju ni??alah..patung yg kalau kat kedai2 baju tu..yg die kasi sarung baju cantik2 mcm model tu..setakat ni yg aku tgk..patung2 ni bangsa mat saleh n negro je..xpenah lak aku tgk patung ni org jawa ke org myamar ke org sulawesi ke..pelik kan..patung ni duk kat msia pun muka nak mat saleh n negro je..cube la kasi kulit die ala2 pan-asia ke..baru la ade msia sikit..kasi kulit kuning langsat ke..sawo matang ke..baru le kene dgn iklim msia..ini x..kalau x putih mayat..hitam arang..kalau org jawa ckp ireng kunteng..nk itam lg sket..ireng kesseng..hahahaha..(aku bukan jawa okeyyy)xde kene mengena..lupakan..

berbalik pada kisah patung ni..ade yg ade sempurna..muka die..peh..sikit punya anggun..dgn makeup..dgn rambut..serba serbi perfect la..penah korg jumpe patung tu ade jerawat ke ade parut cikenpox ke..penah??
mane ade..patung ni mmg super perfect..cutting body die mmg model habes..kalau patung lelaki jantan tu..badan serba serbi tough..ade lak patung tu siap ade six pax..ntah pape..padahal patung tu kalau die letak kat kedai2 tu mesti la pakai baju..bkn die letak berlengging (tak pakai baju) je..seksi la konon..haha..

tang muka plak..mata mesti sepet2 sket ala amoi2..idong kompom mancung kaw pnye..penah tgk patung2 ni idung kembang??mane ade..kalau kulit die jenis negro pun..idung mesti nak mikel jeksen je..kompom..bibir pun ala2 seksi..bibir angelina jolie je..kalau kene patung mat saleh ke logik la..ade ke patung negro pon bibir nipis mcm gud2 je..nmpk sgt genetic modify..haha..! aku ingat aku nak bukak kilang patung ni la..utk pasaran msia aku nak buat patung mcm maya karin ke..mcm siti nurhaliza ke..bru la sesuai..kalau patung utk tudung2 tu..ade ke muka mat saleh tp pakai tudung..buat la patung muka mcm yuna ke baru la bole lilit2 selendang..xde la nmpk pelik sgt..buat mcm muka ikin ke..bru la cun nak pakai tudung2 sarung ni..

kalau korg perasan la..kebanyakan patung2 ni sume botak..x kira la jate ko tino ko..mesti botak..bila patung ni ade rambut je sure rambut tu mcm xde kene mengene ngan muka..mat saleh dah cun2 tbe2 rambut itam..kan dah inggeris habis muka..x sesuai..kasi la rmbut karat2 sket..ala..mcm dak2 zaman sekarang ni..kale ijau merah kuning segala bagai nak bubuh kasi rambut kaler2..pelik aku..ok x nak sentuh bab rambut kaler2 yg mmg aku anti gila ni! cita sal patung..patung ni lantak die lah nak naked ke nak seksi ke nak rambut kaler2 ke..bkn die dpt dosa pun..dah name pun patung..ok..xnak sentuh bab agama..aku takut nnt ade yg tersilap faham pula..ok2

patung ni ade mcm2 jenis..ade yg full pakej..ade yg xde kepala..ade yg penanggal tinggal kepala je..ade yg body je..skrg dah advance sket..jenis yg kene tiup tu..mcm belon..yg ni selalu aku nmpk kat uptown la..jipat space utk angkut n punggah..tp kalau dah kaki mcm model tu..jenis kaki panjang..semput gak nak tiup..tp ok la kaki panjang tu kurus..kene kaki panjang tp gemuk??sudah...

haha..bile ingat2 balik..mmg patung ni kdg2 lawak gak..dulu la..ms adik2 aku kecik lg..bile g shopping mesti la aku sbgai org besar kene jg adik..tp tau la kalau adik aku tu..bak kata ibu aku..''macam bulu selai...xreti diam''..aku lg sanggup dukung adik aku tu dpd kejar die satu shopg complex..ok..kalau shopping complex tu saiz alamanda tu ok la..ni dah kalau saiz midvalley ke..jenis serabut mcm sg.wang tu ke..x maut lak nak kejar die..so..dukung..selesai mslh..tp bila dukung mcm tu je..mcm mengundang padah la..kompom die sebok nak turun..so..bila dukung..kene diri dekat2 dgn patung tu..haa..sbb adik aku ni takut ngan patung tu..atleast ade la jugak modal nak suh die diam..agak2 die nak turun je..mule la..aku tunjuk kat patung negro tu..''jgn turun..nnt pakcik itam tu bawak lagi pegi umah die''..budak2 kene tang tu mmg cuak la..hahaha..kesian kene tipu..tp bese la..budak2 kene la tipu2 sket..dulu ms aku budak2 pun selalu je kene tipu..

agak2 adik aku dah tahap x terkawal..aku g dekat2 ngan patung tu..aku ckp..''pakcik ima..amek budak ni pakcik..masuk dlm baju budak ni'' ape lg..melalak sekuat at la adik aku..haaa..time tu jugak la dgn tepatnye ibu aku dtg..''antu betol budak ni menyakat adik...!''....tusssss...satu dah cubit..hamik..! tp xpe..yg penting aku dah sakat adik aku smpi nangis..cubit sikit ape de hal..paling2 pun kulit melecet sikit je..buh minyak gamat setel lah..hahaha..ok..aku mmg suke sakat budak2..tp aku x la zalim smpi nak pukul2 ke nak sepak2 ke..kacau sikit2 baru fun..hahaha..jgn kate korg x mcm tu..tipu gila..!

tapi yg aku peliknye..bdk2 zaman sekarang ni..dah x takut ngan patung itam patung putih ni..yg aku x boleh bla..siah boleh g ka patung tu g selak skirt die..mcm haram..xde moral betul..kalau selak je lain la cite..ni siap cakap ''iee nmpak buntut punggung'' sudah..aku dah jam kalau kene ngan bdk2 mcm ni..buatnye kalau amoi2 pakai skirt yg kene selak..mmg makan terajang laa..amoi2 pun mcm patung pe..kaki putih mayat..bdk2 kan kecik..rendah je..mane nmpk muka amoi tu kalau x dongak..haa..selambe die selak skirt amoi..nahas..

aku ade kisah bodoh ngan patung ni..hahaha..ms tu aku ngan mmb aku..ktorg masuk kedai baju2 ni..usha2..bese la..window shopping..xnak beli baju pun..dlm poket ade la 50hinggit je..tp semua kedai nak masuk..so ktorg pun masuk la satu kedai baju ni..pastu mmb aku ni tgk baju2 yg patung ni pakai..die ckp..''aku pelik la..baju ni bukan cantik pun..tp kalau die pakai..mesti jd cantik''..betul gak die ckp..baju tu biase je..patung pakai mesti stylo..pastu yg pempuan2 mesti la tpengaruh..beli  gak bju yg patung2 ni pakai..konon nak stylo mcm patung la..bile dah balik uma..test2..mcm gampang..last2 perap je baju tu dlm almari..ntah pape..tp aku ngan mmb aku x beli la..cume puji je..pastu aku ckp..''dah patung tu mmc cantik..pakai ape pun cantik''..''cube kalau kau suruh org yg keje sawah ke org yg dok tido bawah jambatan tu ke pakai baju mahal2..baju diva2..kompom x cantik''..oooo..patung cantik pakai ape pun cantik juga maaaaaa..tp kalau x pakai tun cantik juga maaa...hahaha!

ok..mengarut kelain plak..haa..lepas tu aku ngan mmb aku pun g lah usha satu patung ni..die punye style mcm punk sket..dkt tgn die ade satu sleeve stud..kool..aku pun tgk la..aku nak tgk sleeve tu lekat dgn baju ke x..aku tarik la sleeve tu..tuptup..dgn tgn2 die sekali tcabut..sudah..aku pndg mmb aku..mmb aku pndg aku..due2 jam..ini kalau aku bantai gelak mau cashier die perasan..aku tgk mmb aku dah biru dahi dah tahan gelak..yg mcm haramnye..patung tu btl2 depan pintu masuk..org kedai dpn pon bole tgk ktorg..hahahaha! sengal..tu la gatal lg tgn tu nak pegang2..kan dah..aku try lepas tgn patung tu..kot2 la sempat barang sesaat due die nak btahan..sempat gak aku nak lari laju2 g kedai sebelah..aku lepas je die tanggal..mampus..camno nak buat ni haa...asal ade org lalu je..aku buat2 la tgh pgang patung tu..konon takjub habes dgn kecantikan patung tu..padalah tgn die dah tcabut..pikir punye pikir..

idea bernas aku pun dtg..haha..aku masukkan lengan baju die paras2 atas sket dpd siku..jari die aku masuk dlm poket selua..pheww~ bergaya patung ni..haha..aku lepas pelan2..kot2 la tgn tu gatal lg nak jatuh lg ke..ok..selamat..aku pun ape lg..bantai gelak gila2 ngan mmb aku tu..pastu kitorg blah laa..hahaha..bp hari lepas tu ktorg g kedai tu balik..usha patung tu..sambil masing2 sengih2..''tgn die dah elok laa'' hahaha gelak lagi..lepas pd tu..setiap kali masuk kedai baju je..masing2 mesti ingat..''lain kali jgn gatal tgn pegang2 patung''..hahaha..sori lah..aku xde niat nak cederakan kau pun..

bayangkan kalau patung ni bole cakap ke..bole buat ekspresi muka ke..boleh gerak ke..kompom die dah sumpah2 aku kan..pastu mlm2 dtg dlm mimpi aku..''pasang balik tangan akuuuuuu!!''gila seram doh! hahaha..

p/s jgn gatal tgn selak kain die..kang kalau die boleh gerak..free2 mkn penampo..''cilaka..gatal punya olang selak2 skirt..mau mati ka??!''hahaha

daaa..aku nak g tgk kot patung2 adik aku ni boleh bcakap ke x..ntah pape

awak kan baik..comment lah ye..like pun boleh..share lagi bagus

1 comment:

  1. Haha..akak tgh carik patung mannequin boleh plak sangkut kat entry awak ni. Kelakar la yg kena cubit ngn mak tu :p

    ReplyDelete

dah baca comment tau..awak kan baik =))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...