iklan churp-churp

heart beat

Wednesday, November 3, 2010

budak kecik

tadi aku g jln2 bwk adik aku..naik keta n pasang radio..lepas tu kat era kan ade iklan pak nil pasal riuh pagi era....ngan si hanif tu..aku x kenal pon diorg ni sape..kalau pak nil tu aku kenal la..
n tagline utk riuh pagi era tu.mesti diorg akan jerit...
 dengarkan riuh pagi era..dari 6 pagi sampai pengsan.......!

camtu la lebih kurang ayat die..tibe2 dgn selambenye adik aku tiru iklan tu..die pun jerit dgn lantangnye...

''sampai nam kali pengsan...!!''
aku terpana kejap..budak ni kalau satu hari x ganggu kefokusan aku mmg x boleh agaknye..
n terbarai la gelak aku lepas tu..myb sbb die bengang ngan ktorg sbb gelakkan die..die hadiahkan satu das angin maha busuk demmit punye dlm keta..haram jadah!
aku ape lg..bengang la..aku marah lah die..
'kau ni g turun lah balik jln kaki..kentot bau mcm puaka!'
bengang aku..die pon sengih2 kerang n cakap
'sory2..kite x tahan sgt td'
nasib baik la kau ni adik aku..kalau kau ni terrorist mmg aku dah sula kau..

++++++

then aku borak2 ngan adik aku...
'hari tu ade kawan kau eksiden ea?'
='aahh'
'die kene langar kat mane?'
='tuu'       (sambil tunjuk kat simpang jln)
'teruk ke kene langgar?'
='ntah'
'die naik ape?'
='basikal'
'basikal die rosak x?'
='patah'
'kawan kau tu mati x?'
='takkkk'

* budak ni berjela aku tnye..sepatah die jawab..tp oleh kerana aku curious dgn cerita eksiden tu so aku tnye la lg..kot2 la die nak cerita ke..

'kau tgk x?'
='tak'
'abes tu sp yg tgk?'
='ayah'
'teruk x budak tu?'
(atlast adik aku pun bukak mulut utk cakap lebih dari sepatah..)

='banyak tanye la awak ni'
tu la jawapan die yg paling pnjg..pastu terus tgk tingkap n mkn aiskrim tanpa pedulikan aku..

kalau nak tau..adik aku tu mmg suka bahasakan 'awak' n 'nama die'..kdg2 ngan ibu aku pon die panggil ibu aku 'awak'..

#$@%^!!

ok..loser gila kalah dgn budak kecik..argh!

daa


awak kan baik..comment lah ye..like pun boleh..share lagi bagus

No comments:

Post a Comment

dah baca comment tau..awak kan baik =))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...