iklan churp-churp

heart beat

Saturday, November 13, 2010

anak ayam yg menderita

hari ni..aku nak cite pasal anak ayam pulak..asek cite pasal telo ayam je kan..haha..bayangkan telo ayam berdarah..ieee..haha..xpun telo ayam yg ade anak ayam..ieee..haa nk mkn telo lg..nk?hahaha..ok2..korg makan la telo..bia aku je x mkn telo..nnt aku x jadi rare la kalau sume org x mkn telo..aku mmg suke rare2 ni..haha..bayangkan..anak ayam tu..kite semelih..pastu masak kari ke..masak lomak cili api ke..(tbe2 teringat ikan baung gulai tempoyak..peh!)..sambung cite ayam..ok..anak ayam..elek la..mule2 telo..pastu anak ayam..pastu baru cite pasal ayam dewasa..pastu baru masok mak ayam ngan bapak ayam..pelan2 kayuh..haha!tgk kan dah merepek..suke lari topik..

nak start cite ke nak merepek??ok2 start cite..mcm ni..dulu..aku rs ms tu aku skolah menengah lg kot..bese la..dok asrama..bile ade gosip2 kat rumah ni..mesti pending dulu..dah cuti..balik umah..baru dpt tau..tp besenye adik2 aku ni sengal..xsaba2 nak gosip2..dan2 tu send msg bgtau ade latest gosip..aku jg x keruan la..nak cite dlm msg mcm x best..so kene tgu balik umah..sengaje bagi hati aku x tenang teringat gosip..utk pengetahuan..kami adik beradik plus ibu ayah aku skali..kalau ade gosip..mmg laju je..skang dah maju..masing2 ade hp..masing2 ade fb..laju je la nak bergosip..haha..pastu..sp2 punye cite yg kelua tu..mmg dan2 tu kene bahan mintak maap la yee..hahaha..

perenggan ke tiga masih belum mula cerita anak ayam..haha..bese la aku..nak kene letak pembaris mcm entry before ni jugak ke??xyah la..ok camni..kalau kat rumah..bile mende2 yg bole buat ibu n ayah aku marah..mmg ktorg akan simpan kemas2..x kire la rahsia tu mcm mane..ade bukti itam putih ke..bukti peristiwa xde itam putih ke..sbb tu sume modal..utk ugut mengugut di hari kelak..jahat gila..paling selalu kene ugut aku la..dem u adik2!..haha..ok..sebagai contoh ugutan..aku masuk perenggan baru ok

tiap2 petang aku suke g jln2 nek moto round2 kampung..time2 ni..sume nak ikot..cube kalau suruh angkat baju ke kemas rumah..haram seko pon xde nak tolong..kalau bab bjalan..laju je..time ni la selalu diorg2 ni guna modal nak ugut rahsia ni..kalau rahsia kantoi..mau kene rembat keting ngan ibu..so dalam keterpaksaan..terpaksa ikot gak kemahuan diorg..kecik2 dah maen politik kotor..aku lak tu mangsa..dem!modal adik aku ni..''bu..die kan ade kan.........''ha..aku pon menggelabah..''yela2 ikot laaa''..dalam hati aku mesti monolog..'siap kau..ade point kau nnt kau jage..aku suh kau jd bibik teros!'

ok..nak mula cite pasal anak ayam..adik aku..die pon same gak suke ugut2..dulu ms budak2..biase la ade abang2 angkat lah..kakak angkat la..nenek atok segala bagai nak diangkatnye..tu la point die nak ugut aku..''buuuu die kan ade abang angkat!!''..argh! mental down aku bile kene ugut camtu..sampai la satu hari..adik aku buat kes ngan anak ayam..haaaa..time tu..melutot2 melalak2 dgn aku..''jgn la bgtau ayah..sobsobsob''haha..baru kau tau seksa kene ugut kan..leps aku tau cite sebenar2 pasal anak ayam ni..mmg adik aku sentiasa was pada la..haha

adik aku ni..die sgt lah sopan santun..baik budi pekerti..ustaz lah katekan..x penah la buat masalah2 besar smpi kene ugut ni..sampai lah kejadian misteri anak ayam..ok..macam ni..umah aku ade reban ayam besa..ayah aku suke bela ayam..segala jenis ayam..ayam kampung..ayam gajah..ayam katik..ayam serama..sume lah die bela..adik aku ni pulak..suke binatang2 ni..ade ke mintak nak bela kambing..agak2 bro..ayam sudaaa kau nak kambing bagai..satu hari tu..die main kat belakang uma..die masuk dlm reban..ade seko anak ayam ni..

menurut kata adik aku..anak ayam tu mcm pening2..ntah celah mane die tgk kate anak ayam tu pening2 pun aku x tau..dah kalau die keja anak ayam tu sampai separuh nyawa..mau x pening anak ayam tu..gila..kau kejar selangkah..bape langkah plak anak ayam tu lari..dah kalau kau kejar berlangkah2..try convert bape langkah anak ayam tu lari..mau die x rase mcm jantung nak tekelua ikot tekak..agak2 sikit..lepas tu..adik aku pon tangkap la anak ayam tu..aku rs anak ayam tu dah nazak kot..x tau la..adik aku cakap..mate dah kuyu la bagai..

mula lah peristiwa adik aku dan anak ayamnya..die amek anak ayam tu..die g semelih! serius aku cakap..adik aku semelih anak ayam tu!..ok..semelih..biase la semelih ayam..kalau semelih unta ke mmg takjub la..tapi..yg jadi sgt sgt sgt kejam..die semelih sampai putus kepala anak ayam tu!..gila..aku tgk ayah aku semelih pun dah menggelabah..ini plak adik aku yg baru dajah 1 kalau x silap aku time tu..semelih sampai putos kepala anaka ayam tu..ok..nak tau die semelih pakai ape??die semelih pakai pembaris..yeee..pakai pembaris..ingat aku tipu ke..betol la pakai pembaris..yg ade 2 lobang kat tengah tu..kan pembaris tu tajam..

lepas tu..bile die tgk kepale dah putos..die menggelabah la..ape lg..campak kepala kat luar pagar..blakang umah..kalau x silap aku badan tu die tanam..tp x tau la kat mane die tanam..xjumpe smpi skrg..time kitorg gosip pasal ni..kat dalam bilik..adik aku si penyembelih ni ade..die dah nanges2 dah cakap..''jgn la bgtau ayah''..haha..padan muke..ingan aku nak bg can..sori beb..lu slalu ugut2 wa..aku bukak je pintu bilik terus jerit..''ayah.....die kan..'' ape lg..serta merta adik aku ni tarik baju aku..hahahaha!..tp fun weh kalau tgk muke tgh menggelabah camtu..haha..nanges lg merayu..sengal..ok2..aku x bgtau ayah la..

kelua bilik..aku teros lari masok bilik ayah aku..haha..blablabla gosip..aku rs adik aku time tu mesti x keruan..mesti panas punggung..haha!..ayah aku kelua..g duduk dpn tv..tbe2 die panggil adik aku..ape lagi si awang tu..melalak la..mesti die monolog..'kurang aja kau betray aku..td cakap x nk bgtau ayah'..haha..tp ayah aku x marah..aku bajet adik aku dah kene tido dlm reban dah malam tu..anak lelaki mmg manje dgn ayah..gedik!haha

lepas pade tu..mmg jadi bahan la utk kami2 yg dah besa ni nak takot2kan adik aku..kali ni tuka sket..x men ugut dah..maen cite2 hantu plak..''kau jgn g sane..nanti kepala ayan tu datang''..hahaha..adik aku ni mmg sumpah penakot nak mampus!..''tu pegi bukak pintu ade orang ketok..ntah2 ayam kau tu dtg nak mintak kepale die balik''..kah2..modal sume tu bai..mane bole kasi hati senang free2..tak dapat dee..''nanti kepale die dtg tido sebelah kau malam''..hahahaha!..''nanti kan..anak ayam tu semelih kau''..haha..''ayam tu mesti nanges malam2 carik kepale die x jumpe''..''nanti kan die amek kepale kau ganti dgn kepale die''..hahaha!!

p/s moral value dpd cite ni..beware dgn pembaris..ianya membunuh!

daaa ade orang ketuk pintu umah aku..nak g bukak jap..kot2 la hantu ayam datang ke..bole aku bagi die jumpe adik aku..haha

awak kan baik..comment lah ye..like pun boleh..share lagi bagus

No comments:

Post a Comment

dah baca comment tau..awak kan baik =))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...