iklan churp-churp

heart beat

Wednesday, November 3, 2010

remote

tadi aku tgk tv..pegang2 remote n teringat kisah remote
so aku pun gatan tgn nak tules entry pasal remote..
ok duluuu rumah aku xde astro..so ade 1 remote je..remote tv
dan disebabkan x banyak channel..so remote tu mcm melukut di tepi gantang je lah

then,
ayah aku start pasang astro kat rumah..so remote dah jadi 2..
maka startlah PERANG remote!
selalu gila berebut remote..dah naik terbarai dah remote astro yg kale biru tu..
ade la dlm 3 4 kali gak mak aku tuka..sume beli yg pasa malam punye..sb die tau anak2 die sume raksasa..keje nak menjahanamkan remote!

ade mcm2 taktik ktorg gunu utk dptkan remote..kdg2 guna taktik kasar..ade gune taktik halus..setakat ni taktik paling licik menang kat adik aku..ms tu umo die dalam 3 taon kalau x silap..(loser gle ktorg kalah ngan bdk 3 taon..dem!)kan astro ade bnyk gle cte katun...so kalau die dpt pgang remote die cas bole la tgk tv katun dgn aman..tapi kau silap budak kecik...kitorg lg awal mkn garam dari kau okeyyy...hahaha
so ktorg pun bagi la die tgk katun..agak2 die leka je...kitorg akan rampas remote!
hahahaa..ape lagi..di melalak la mcm org gila..ingat aku nak kesian..sori! remote tetap remote...kdg2 ibu aku bising gak..sbb kitorg bg bdk kecik tu melalak..mule la ibu aku jerit..mmg kalau ibu aku jerit..die punye tekak mmg super power aku rs satu kg boleh dengar (mcm aku gak lah...hahahaha!)

as usual dia akan jerit
"hantu betol la budak ni menyakat adik.....!!!!!!"
mcm halilintar...so terpaksa mengalah...terpaksa...ok..kau jgn ingat kau dah menang ye bdk kecik!

one day tu..kitorg cari remote tapi x jumpe..punggah satu rumah..astro susah kot nak alih kalau xde remote..n kalau suruh aku yg alih kat dekoder die tu mmg mampus aku x hingin..sbb aku penah kene renjatan elektrik.siot!

lepas cari mcm nak gila..mule lah sume tuduh menuduh..yg ni kate yg tu..yg tu kate yg ni..tapi still xjumpe.. xde sorang pun yg aspect kerja2 ni semua adalah rancangan adik aku!!sbb die cume bdk kecik yg umo die 3 taon!!

last2 dgn muke sengih2 kerang tu..die g dapur..hehehehehe
die sorok remote dalam OVEN!!
ok..ms tu mmg aku nak gelak gila babeng..tp pape pon kene lah marah2 sket baru die takot..

lepas pada peristiwa tu..kalau remote xde mesti ktorg tau mesti si budak kecik tu sorok dlm oven..tapi ktorg silap..die sgt cerdik kot....mcm2 tempat due sorok..dlm kotak buku la..dlm pasu bunga laa...
aku ingat ibu aku x amek bahagian..upenye die pon same gak..main kotor gak..sorok dlm bakul baju..mau x jenuh nak punggah baju2 tu..atleast aku letak dlm poket selua je........g toilet ke g dapor ke sume bwk..yg paling sengal ble bwk time smyg..haha..ade ke patot seluk poket org tgh smyg..mmg buta2 la batal smyg sbb gelak..
bnyk lagi la kalau nak tules pasal remote ni..sbb tu la remote rumah aku slalu ranap..

tapi aku ingat kat rumah aku je ade maen sorok2 remote ni..hari tu aku g rumah paklong aku..rupenye die pon same..letak remote dlm poket jugak..hahahaahaaha..

ok..aku xsure la kat rumah korang mcm ni ke x..tp kat rumah aku mcm ni la..

daa..makan
awak kan baik..comment lah ye..like pun boleh..share lagi bagus

No comments:

Post a Comment

dah baca comment tau..awak kan baik =))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...