iklan churp-churp

heart beat

Wednesday, November 17, 2010

awak semua istimewa

entry ini special:



kawan itu hanyalah kawan..kawan akan tinggalkan kawan2nya apabila ada kawan2 lain yg lebih memberi keseronokan..begitu juga teman2..teman ialah org2 yg akan bersama bila susah dan senang..tp sampai satu ketika..teman akan meninggalkan teman2nya..tapi tidak seperti sahabat..sebab kawan dan teman boleh menjadi sahabat..tetapi sahabat akan selama2nya menjadi sahabat..sahabat ialah org2 yg akan tinggal sahabatnya apabila dia mati sahaja..sama ada susah atau senang..sama ada penting atau tidak..sama ada diperlukan atau dipinggirkan..semua akan bersama2 sahabat..kalau boleh..saya nak semua kawan2 dan teman2 sy jd sahabat sy..

entry ni semua org boleh bc..sy harap..kalau sahabat2 sy bc..mereka akan faham..bahawa mereka adalah org2 penting dlm hidup sy..xkesah la penting sedikit atau penting banyak atau kdg2 sy terlupa kewujudan mereka..

''awak semua sahabat saya''..sudi x kalau sy jd sahabat awak?

ok..ini semua utk mereka..aku ade dgar satu lagu ni..aku suka lgu ni..1st time aku layan lgu ni..ms aku dlm hutan..1st time aku hayati lgu ni ms aku kat puncak tinggi..lagu ni smgt..lgu ni pd aku best..aku nak share dgn semua org pasal lgu ni..aku hope korg boleh fhm knp aku share n kenape aku nak share..

lirik die mcm ni..lirik ni mmg lah die yg punye..die yg tulis..tapi..hari ni..aku tulis lirik ni kat entry aku..xkesah la kalau boleh smpi meleleh air mata sekalipun...


..aku tulis dengan hati jadi aku harap sahabat2 aku baca dengan hati..

..yakin..

biar menitis asal tak putus
kata ibu padaku
biar sedikit asal tak pupus
biar perlahan jangan berhenti

kehidupan ini hanya sekejap
semua akan kau tinggalkan
didalam perlumbaan mengejar apa yang material 
jangan tinggal solat selamat dunia akhirat

mungkin segalanya mungkin
apa yang terjadi pasti terjadi
yakin hati terus yakin 
dengan harapan pada ketentuan Tuhan

tak bisa berlari aku berjalan
 tak bisa berjalan aku merangkak
tak bisa merangkak aku mengesot
perlahan-lahan akan sampai jua

kembara ini kurasakan jauh
dimanakan penghujungnya
berat mata memandang
berat lagi bahu memikul
doamu ibu azimat hatiku


kalau boleh nyanyi guna hati..mesti akan faham kenape aku ckp aku tulis dan boleh meleleh air mata..emm..sahabat..meh aku nak cerita..dulu..aku penah jatuh..terduduk..dan rebah..tp aku ade kawan2 teman2 sahabat2..mereka ni lah yg buat aku bangun semula..dari aku rebah..sampai aku boleh duduk..dan sampai aku boleh berdiri semula..sekarang aku dah boleh berlari..mereka semua sahabat..kalau boleh..aku nak jd mcm tu..aku x nk ade sorg pun dari mereka ni yg rebah..jatuh pun aku x nk..aku nak mereka2 ni boleh lari sama2 dgn aku..kalau nak jatuh..biar kami jatuh sama2..bila aku tgk mereka2 ni rebah..aku rasa nak pimpin dan tolong mereka supaya mereka bangun..

aku ramai saaaaangat kawan2 n teman2 n sahabat2..aku x nk klasifikasikan mereka2 semua ni..aku x boleh buat mcm tu..

-family (bonda ayahanda adik2-anahani,mox,mantam,malpzee,enauni)
-mak bak wan tok semua makcik2 pakcik2 n sepupu2 yg sgt2 best espclly chot omm n mija
-semua ches..awak semua sgt best espcly feshikanbuntal (kekasih hati saya!) yonnamox (pun kekasih hati)
-mereka2 di perak espcly dugro..power rangers..bilik 23..bilik kuliah 1 kelas 2
-sea to summit (en.kurita-hanturaya-rempitfreedom-hypothermia-tuanhaji-danlain2 sama ada didarat mahupun diair)
-kenyang2 (qil-tuakunyuk-sinchan-jambukitedie-hitamsebenar-bentan-tuanmaw2-macak2)
-pemegang duit syiling (ciklestary dan kambeng)
-tempat2 aku laut dan puncak tinggi dan tanah landai awan si kekasih hati langit bumi dan angin juga segala yg dipandang mata
-pencuri yg tertangkap (johnmim lanlonwlwphk pendekartanganberapi)
ramai lagi..yg pernah cakap walaupun sepatah..yg pernah lihat walaupun sesaat yg pernah sentuh walaupun terjentik
-yg mengata lipan atau rel keretapi atau mata panda atau gemuk atau tarzan atau biri2 atau kepoh atau ireng kunteng atau apa shj

sama ada sedetik atau bertahun..mereka2 ini banyak mengajar saya..terima kasih..kalau saya boleh junjung jasa2 itu..saya akan junjung hingga satu hari nanti hanya tiang saya yg dua batang itu pula menjunjungnya..sedikit atau banyak itu tidak penting..

..terima kasih sahabat..
saya..empunya tulisan


awak kan baik..comment lah ye..like pun boleh..share lagi bagus

No comments:

Post a Comment

dah baca comment tau..awak kan baik =))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...