iklan churp-churp

heart beat

Tuesday, November 9, 2010

aku benci bergambar !

entry ni sedikit panjang..
haa..semalam aku x tules entry sbb this stupid internet line la...ganggu percintaan aku nak menulis jek..haish..ok..tajuk hari ni..BENCI BERGAMBAR ! aku rs ramai je ade sindrom ni..tp ramai gak yg suke bgambar..ramai gak yg benci tgk gambar2 org..ade yg suke tgk..ade yg pndi amek gnbr..ade dah dah due puloh ribu ratos gambr pon posing mcm tu jugak..senyum mcm tu jugak..ntah pape..buat la muke lain2..kononnye senyum mcm tu paling cun la..whatever~

tp pada aku, aku paling menyampah tgk org yg GETIK amik gmbr..lepas tu..amik gmbr nak seksi2..nak tkeluar semua babat2 ntah ape kemende selulit bagai..cik..kalau body cik mcm lady gaga saya pun suka tgk...ini x..alahai..sedar lah..x cantik pun ambik gmbr seksi2 tu..amik la sopan2..sejuk sikit mate ni tgk..

so aku lg suke tgk gmbr pemandangan ke..gambar baby ke..xde la meluat sgt nak dibandingkan kalau tgk gmbr2 nak muke mcm minah rempit ni..hahaha..kesian mereka2 ni..kalau kawan aku..die panggil golongan mcm ni golongan2 kurang kasih syg..hahaha..kool gak name tu..

ok..sekarang ni la..yg aku tgk..trend bdk2 ni amek gmbr..suke sgt nam amik gmbr betol2 depan muka..kalau boleh satu camera tu muke die saje..alahai..lomah den tgk..time tu nmpk la segala maha jerawat maha parut..tp terpulang laa..itu die punye pasal lah nak amek gmbr muka pun..fotogenik..ok..whatever~
cthnye mcm ni..tp ok la die ni cun! kalau x?

ha camni la contoh...ok..die cun..aku cume bg contoh cara ambik gmbr..jgn blame aku kate gume gmbr die plak eh..(sekadar gambar hiasan)

ini lagi satu hal pulak..boleh je kan berdiri tegak atau pose sikit2 tanpa perlu meleding sgt..kan dah jd mcm abnormal..(gambar hiasan)

ok..yg ni..satu hal lg..seksi mmg la seksi..ok die cantik (mata org lain) n seksi (mata org lain jugak)..pape lah..hak die nak bergambar..ini pendapat aku je.. (gambar hiasan jugak)


ok..bab lain pulak..style amek gmbr dari langit ni..atau amek gmbr kat cermin..ala..aku tau korg pun mesti penah buat camtu..aku pun penah! hahahaha loser gila..tp dulu la..sekarang kalau aku tgk aku sendiri menyampah..aku teros delete..hahah betol weh aku delete..
amek gmbr camera ketak kat kening..lepas tu mata bukak besar2 tgk kat atas..nnti nmpk la impak mata nmpk besar..bru la cun..erk!kalau advance sket..rambut kasi belah tepi..tutup dahi..alah..fesyun mcm skarang tu..ape org panggil..getik?? gotik?? ha mende alah tu la..ade yg lg advance..pakai celak tebal sket..baru la nmpk mate mcm siam2 gitu..alis mata tebal..whatever..pakai spgeti ke tube ke..baru la syeksyiii...durh!

ok..die stylo..die seksi..die cun.. (bkn mata aku)..ini contoh ye kawan2..contoh cara2 ambil gambar..bukan nak kondem die..aku search kat google aku type gambar awek..n semua pic2 ni kelua..so aku rs mereka2 ni mmg publish pic ni..aku rs pic ni bkn la private n confidential so aku tolong la publishkan sekali lg..hehe (ini pun gambar hiasan)

ok dah..bnyk lg la kalau korg perasan tang tatatertib bergambar bdk2 zaman sekarang ni..sukehati mung la nk amek gmbr kot mane pun..nk tunggang tegolek ke hape ke..

++++++++
ok..bab lain plak..ini lg la satu hal..kalau ade event ke..kalau g holiday ngan kawan2 ke..gambar2 camni mesti x kan terlepas punye la..mesti ade salah sorang dpd kawan2 korg yg akan suarakan pendapat utk amek pic style mcm ni..aku pon naek heran dgn mende ni..gmbr kaki..

ha mcm ni la..mcm ni..alaa mesti ade punye..kalau taun tu sepuluh kali g jln2 ngan mmb..mesti ade sepuluh pic mcm ni..ini gmbr kaki di PD..ini gmbr kaki masa dinner jabatan..ini gambar kaki masa mandi kat lata bayu..ini gmbr kaki masa g gig..semua bagai gmbr kaki lah..pelik aku..ntah hape yg besnye amek gmbr ni pon aku x tau..aku pon penah terjebak sekali je la..sekali je ngan mende x paedah ni..tercemar aku..cis..

satu lg..amek pic mcm ni gak..tp letak tangan..konsep die same gak..cantum tgn rapat2..pastu amek gmbr..alahai..membazir!

+++++++++
ok..abes bab tangan n kaki..sekarang masuk aksi bergambar yg sgt annoying..contoh..aku paling benci kalau kene amek gmbr buat aksi2 yg mmg dah ramai gila2 org buat..sbb terpengaruh ngan cite korea la la..tgk je sudah..xyah nak cas kiut2 buat gaya mcm tu..haih..annoying tahu?? nak buat tu buat ah sorg2..suke buat aku terjebak sekali..demmit..


alah..mcm dlm cite hape ntah tu sassy girl tu ha..

haa ni la menatang alah yg aku ckp td tu..amek gmbr style mcm ni..aku cukup2 menyampah..cas kiut la..?durhhh..xyah la fanatik sgt smpi nk tiru camni..aku kalau tgh semangat2 nk kene amek gmbr..pastu membe2 request nak buat mcm ni..sama ada aku x buat..atau aku x kan join amek gmbr lgsung..abes cito..












aku suke awek cite ni..die kiut..ha ni betol2 kiut..org kuit buat perbuatan kiut..ini tidak..bnyk lg la..sume pic nak same je..alahai..bosam betul..
 +++++++
ok..habis bab awek korea yg kiut td..ini kalau g rombongan naek bas..ok..terpulang dan hak masing2 la nak amek gmbr mcm mane pon..kalau gmbr total ade 30 keping..15 keping tu mesti gmbr dalam bas....kan kan kan....?mcm la kat tempat lain xde bas..x extreme lgsg..bosan gile..yg ni pon aku slalu terjebak..alahai..

lg satu..ms g jln2..punye la bnyk tempat..dari perlis smpi johor die jln..segala bagai muzium pameran dan ntah ape lg exhibition gallery semua die g..bila balik uma..transfer dlm komputer..ade la 300 keping..tp sume gambar tu kalau x gmbr dalam bas mesti gambar muka penuh satu tu..x pun gmbr muka ngan member..kalau ade 70 member yg g..maka ade 70 lah gmbr muka sebelah2 tu..lepas tu..gmbr tgh jalan la..gmbr tgh makan la..gmbr pakai topi kat kedai cendramata la..gmbr mmb tido dlm bas la..kira2 balik ade la 10 keping dari 300 keping td gambar yg betul2 tunjuk korg ade kat situ..korang g tempat tu..tu pun gmbr kat pintu masuk / sign board..pusat sains negara..muzium negara n ntah ape2 lg..kalau gambar2 muka tu..xyag g rombongan pon bole amek..duk kat kelas tu ha..hari2 ngadap muka same..lagi nak amek gmbr?dah la dari dajah satu smpi SPM balik2 muka itu jugak..alahai..ok..dgn alasan..kenangan..sukati lah!

mcm ni la contoh amek gmbr sebelah2 tu..tp camera dekat lagi sikit..(gambar hiasan)..aku jumpe kat google

ok..mcm ni gmbr kat pintu masuk mcm aku ckp td..korg sume mesti buat mcm ni..termasuk aku..tp better la dpd amek pic mcm cite korea tu!



p/s bnyk lg tang2 amek gmbr yg jd annoying ni..tp terpulang la..sukati lah nak amek mcm mane pun..haha..tp..gambar tu kan menerangkan situasi / keadaan / gambaran kita waktu tu..so..amik la gmbr btl2..nnt bile tgk2 balik..baru la boleh cerita..ha..ni gambar nenek masa nenek g a'famosa..cu nmpk ade bangunan a'famosa blakang tu..yg kat sebelah tu kawan nenek..ni la atuk kamu masa sekolah dulu (tunjuk gmbr candid yg jauh gila! ms dulu mane ade DSLR nak zoom smpi 1km)..pastu sengih2 teringat kisah nak candid gmbar atuk dulu2..kan baru best..ini tidak..gmbr muka sebelah2..ni kawan nenek..nenek pun x tau kat mane nenek amek gmbr ni..semua same je..ade muke je cu..nnt cu kalau amek gmbr jgn buat mcm cite korea ni yee..uhuk2..nenek terpaksa buat ms ni..kalau cu buat mmg nenek tunjal kepale cu nnt..uhuk2'...sempoi nenek aku..hahaha!

setiap gambar mesti kena ade cerita..baru gambar tu hidup..lg satu..set masa n tarikh..baru la korg ingat tarikh2 gambar tu diambil..ok..set..janji dgn aku jgn suruh aku amek gambar mcm cite korea tu ea..janji tau!

daa..aku nak g tgk gamba atuk aku yg nenek aku candid tu..alahai! sweet betol maen candid2



awak kan baik..comment lah ye..like pun boleh..share lagi bagus

No comments:

Post a Comment

dah baca comment tau..awak kan baik =))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...