iklan churp-churp

heart beat

Wednesday, November 3, 2010

pantang pakai kasut dlm kereta ! part2

before tu aku nak bgtau..aku rasa entry ni mcm bongok sikit banyak..tp aku nak share gak..sbb kalau org lain tu ade sifat2 mcm aku ni..kompom die pon mcm aku.xpon lagi teruk..haha

ok mcm ni..kan aku bgtau aku hntr adik aku g skolah petang
ceritanye bermula di sini.......setelah aku tkenang kisah mmb aku si wan tu..

adik aku ni sambil nyanyi2 die pakai lah stokin die..aku semestinye fokus memandu..so xde lah aku jeling2 kat adik aku..bile dah pakai stokin..die pun pakai kasut..sebelah kanan..time nak masuk kasut sebelah kiri..die jerit n terus lompat g sit belakang! aku pon menggelabah la..apesal???
ade katak!!! die punye jerit..

ok..aku adalah manusia yg paling geli katak dlm dunia kalau korang nak tau...
muka adik aku tu pucat gila time tu..muka aku..lagi la..dah mcm opera cina..!
aku tgh drive okey...mule2 aku dah nak lompat kelua kereta terus! sbb mmg sumpah aku geli gila katak..buatnye katak haram jadah tu lompat ats riba.serius aku cakap..smpi beranak anak kembar 3 pon aku x nak bawak keta dah!

kalau keta manual x pe la..kalau die benti nnt die mampuih sndri..ini keta auto..kang aku lompat keluar maunye keta tu melongkang..dlm masa yg panik gila tu aku stil boleh fikir keta manual n keta auto...hahaha rasional gila pemikiran....
aku free gear n tarik handbreak n terus bukak pintu n terus lompat keluar..dah la aku pakai seluar yg koyak kat kelengkang..ahh koyak x koyak blakang cite..aku ade masalah lg besar dr tu..katak durjana!

ok..oleh disebabkan aku ngan adik aku dua2 panik..so ktorg pndg sesame sendiri n x tau nak buat ape..adik aku jerit die cakap call ayah suruh ayah dtg! n yg sungguh karmanye..aku x bawak hp..bagus
x ke aku kene pangkung kalau call ayah aku semata2 suruh dtg utk buang katak..??
bertenang2..pikir btl2..
aku amek payung n bagi adik aku..aku ckp dgn die 'tolak kasut tu ke luar' -nada menjerit
die jerit balik dari dlm keta 'bukak pintu dari luar:'
lepas tu aku jerit balik 'jgn tolak kasut tu dulu!'
adik aku ni bkn betul sgt..time2 panik ni mau die lagi sengal..buatnye die tolak kasut tu time aku kat dpn pintu n katak tu lompat kat aku..mmg lepas tu hntr aku g kubur je la..mati tkejut!
ok..bila dah bukak pintu adik aku pon tolak kasut tu kelua..aku masuk keta n ttp pintu..masing2 blur x tau nak buat ape..bongok! adik aku ckp 'kite balik umah la..bgtau ayah..kasut tu tinggal je kat situ dulu'
aku x boleh marah adik aku dgn suggestion2 sengal die tu..die bdk2 lg..tp time kasih sbb bantu aku berfikir..haha..

aku ckp kat die 'kau g kelua..ketok2 kasut tu pakai payung..nnt katak tu kelua la'
nak suruh aku??haram aku x ingin
pastu aku tlg gak adik aku..bru 2 kali aku ketuk..aku pon menggelabah sambil tkinja2 sbb tlalu geli! padahal katak tu x kelua pon lg..hahahaha..bongok!

tibe2 ade satu keta kancil ni benti sebelah keta aku..ade 2 org mamat..ok aku baru teringat seluar aku koyak! dem..mamat tu bukak tingkap..die cakap 'dik..tumpang tnye..rumah no 15 kat mane??'
cis..aku ingat nk tlg..dlm keadaan panik ntah mane2 rumah aku tunjuk ntah..pdn muke..haha pastu die tnye lg 'kenape ni' die tunjuk kat adik aku yg pegang payung tu..ms tu adik aku dah melompat sbb katak tu mcm dah tkeluar sikit..so aku pun makin panik..aku jerit kat mamat dua org yg dlm keta tu dgn sgt lah lantang...
'dlm kasut die ade katak!!ktorg due2 geli katak!!'

ikotkan aku punye menggelabah tu..sampai dah tahap kepale aku ni nak masuk dlm tingkap keta die..serius aku ckp..kalau betol katak tu lompat time tu..mmg aku lompat gak ikot tingkap kete mamat tu..argh! katak punye pasal..kalau aku jerit dgn keadaan kepala aku dlm keta mmg aku rs la kan, kompom tanpa segan silu mamat tu bagi satu das kat kepale aku..

kompom mamat tu kalau bkn sbb aku dah tjuk direction rumah no15 tu mesti die dah tunjal aku n cakap 'aku belom pekak lagi la setannnn!' sambil mata merah tenung aku..nasib baik mamat tu cool je..tp tgk pd riak2 wajah die..aku tau die mmg tgh tahan gelak gile2..siot!
pastu die blah n park blakang keta aku..die turun n dtg kat ktorg..die g kat kasut adik aku tu..n tonggeng kasut utk keluarkan katak..bile aku nmpk je katak tu nk kelua..aku ape lg..lompat masuk keta terus tutup pintu..hhahaaahahha! pastu aku bukak tingkap n cakap 'time kasih yeee'

++++++++
yg aku bengangnye pasal katak ni..pagi tadi..aku lepak2 kat branda umah..tunggu ayah aku siap2 nak g kebun..lepas tu time die nak sarung kasut puachukang die tu..ade katak..aku ape lg..blari sekuat hati la..bapak aku ni bkn betol..kalau gurau tang katak ni kasar gila! maen kejar2 smpi bilik..bertentum ah pintu bilik tu nak selamatkan diri punye pasal..(tgk aku punye menggelabah..berdentum pon dah aku eja bertentum..demmit) pastu katak tu elok je melompat2 dgn girang kat tepi umah aku..cis! durjhana perbuatan mcm sengaje je nak maen geli2 dgn aku..aku ckp la ngan ayah aku..'g lah buang katak tu jauh2'..ayah aku balas..'ayah penah buang jauh2 dulu..die dtg balik..ini la kataknye..ayah kenal..bia je la die kat sini..die suke umah kite gaknye'  sudah..aku dah jem dah dga ayah aku ckp camtu..erkkkh!

yg aku hanginnye..katak ni la yg masok dlm kasot adik aku tu!! aku ingat muke die !!!!!!!!! haaa..betol la..aku ingat ayah aku sorg je yg kenal muke die..upenye dgn aku2 pun kenal..dem u katak

++++++++++

terus drive sampai skolah..adik aku diam je..aku rs die trauma! hahahaha..n ms sampai skolah ade pengawas dah jg kat pintu pagar..pintu pun dah tutup separuh..aku cakap ngan adik aku
'kalau ustazah tnye kenapa dtg lmbt..nnt kau cakap dgn ustazah tadi dlm kasut saya ada katak'
kompom ustazah tu pukol kepale kau!hahahahaha

ok..hari ni aku trauma..lepas ni jgn pakai kasut dlm kereta!
daa
awak kan baik..comment lah ye..like pun boleh..share lagi bagus

No comments:

Post a Comment

dah baca comment tau..awak kan baik =))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...