iklan churp-churp

heart beat

Sunday, November 14, 2010

awak ni RARE lah !

entry ni aku rasa akan jadi banyak part..cume mungkin atau maybe atau what so ever lah tajuk die x de lah tulis pare part 1 part 2 part ntah berape2 lg..agak2 aku teringat perkara2 rare ni nnt aku tulis kat sini..aku rasa semua org perasan perkara2 rare ni..cume mereka2 ni anggap perkara ni..''alah..xde lah pelik sangat....''..tapi, kalau difikir2 kan balik..kalau kite boleh kumpul perkara2 rare ni..x kesah la..baju rare ke..perangai rare ke..muka rare ke (x baik..itu kejadian Tuhan), atau ape segala macam yg rare ni..lepas tu combine..confirm..serius aku cakap..confirm..cerita ni akan jadi rare..mcm xde kene mengene je hipotesis aku ni..watever~

ok..kali ni aku nak ajar sikit..macam mane nak jadi rare..biase la..ade manusia memanjang nak same dgn org..member beli baju tu..ehhh..die pon nak beli..kalau kaler lain ke design lain sikit ke kira ok lah..ini sebijik sebulat sepetak same..kalau satu x pe lg..ini kalau setiap kali g shopping nak same beragak lah sikit kak oi..lagi satu..bab makan..kalau g kedai tu..ngadap buku menu punye lah lame..bila member atau bf/gf oder..lepas tu die mesti cakap kat org ambik oder tu..''make it two''..ekele..sume nak same..kalau yg kapel2 ni pulak..''awak..esok pegi klcc kite pakai baju same ye..baju yg ade gambar klcc tu''..alah..alah..sweet lah tu konon..adik2..cuba lah bukak sikit minda tu..awak semua bukan budak2 tadika yg pegi rombongan sambil belajar sambil pakai name tag -Nama Saya Fatimah. Saya Dari Tadika Perpaduan.Jika Saya Hilang Sila Hubungi Cikgu Saya..adoiai..ok..aku admit lah..kalau kelua dating pakai baju kaler same..saya pakai baju blouse pink..awak pakai la kemeja pink..haa..bukan pakai baju same! nnt bila ade boyfriend aku nak suruh die pakai mcm tu la..berangan sekejap..ah lupakan!

nak jadi rare ni bukan lah susah pun..buat ape yg org x buat..dah jadi rare dah..contoh..kita ambik cerita mat2 rempit ni..selalunye..kalau mat rempit..mesti nak bawak awek2 rempit..pakai seksi nak tkelua bijik mate kalau tgk..ok kejap sebelum tu ..ini cerita general, aku x point mane2 rempit..pada aku rempit ni hebat..berani mati lah diorg ni..patutnye org2 hati kering mcm ni la kene keje jadi askar..sambung cite..nak jadi rare..senang..cube g rempit tu..xyah bawak awek..fenomena bawak awek ni semua dah buat..cube bawak mak ke..bawak abah ke..itu baru rare!..kalau menang bawak balik umah teros..xde hal..silap2 abah kau pun join wasup2 deee2 bro2 tu sume..baru la sempoii!

bahagian rare kedua..kedai makan..biase asal g mapley..''chaa..roti canai unek sama teh tarik unek''..x pon..''aney..kassi itu roti teluur satu..millo satu''..x rare langsung..sume org g mapley mesti cakap camtu..dah mcm korang pun mamak skali..cube la cakap camni..''bagi saya capati satu..dengan tembikai laici satu..cepat sikit ye awak''..sumpah..ini baru rare!..itu baru bab pertuturan..cube bab oder plak..asek2 g kedai makan..oder milo ais..teh o ais..bagi la pelik2 sikit..''bang..saya nak teh o ais campur dengan milo..jgn letak ais ye''..nak rare lagi sikit..''bagi saya tembikai susu halia''..sumpah rare! penah test?haa malam satg..g kedai try oder air tu..agak2 kalau kentut nonstop kire berkesan la menu tu..''nak fresh oren bubuh julab'' tu pon cam style gak..malam kang aku nak minum nescafe bandung la..rare sikit oder..

haa..bukan susah nak jadi rare ni..ok..bab rare ke 3..perbuatan2 tidak disengajakan..contoh..mencarut..ish2..sikit2 nak mencarut..minum kopi o pun mencarut..''babi betol air ni panas nak mampos''..dah 2 das carutan dah..kan x sopan tu..cuba la cakap ''alamak..panas betul kopi o ni yee''..haa..ade unsur2 nyah sikit tapi ok lah x mencarut..sikit2 nak cakap babi..banyak lagi binatang yg comel yg garang yg kuat dpd binatang pink ni..agak2 nak comel..sebut la hemster ke..penguin ke..berudu ke..kalau rase x macho..nak guna binatang yg agak2 ganas sikit..sebut la seladang ke..paling rare la ni..binatang ni pun mmg rare dah sekarang ni..ini binatang pink tu jugak die nak sebut..binatang tu dah la lari tegak je..bukan boleh nak kona2..kalau kona kompom tgolek..haha!..lagi satu..selain sebut nama binatang..selalu jegak aku dgar org sebut jimbit la..burit la..aku bukan nak ajar korang mencarut..aku bagi contoh je..cube la sebut..''jintan betol la kau ni!''haaa..manis sikit bunyinye..baru lah rare..ok..pesan2 la pada kawan2 lain..''awak..x baik mencarut''..sambil gosok2 kepala die..peh!

masuk perkara rare bab empat..melatah..haha..fevret aku ni kalau kacau org2 melatah ni..lagi kalau melatah beramai2..boleh keras ginjal nak gelak..kalau korg perasan..x kira la org tu memang melatah ke..buat2 melatah ke..atau mmg bukan seorang pelatah ke..tapi kalau terkejut..dan tiba2 melatah..ayat yg paling paling paling selalu kelua mesti..''oo pocot mak kau''..sumpah x rare..aku menyampah gila dgar org melatah mcm ni..cube la sebut..''oh rita rudaini''..haa..sopan dan anggun betul latahan korang..x pun..''oo pocot ziana zain''..cool ape..baru la sekebun cinta nan berbuuuunga..xde la same je melatah sume org..tibe2 teringat ade sorang mamat kat tempat aku keje dulu..suka gila melatah kalau kene cucuk pinggang..die mesti sebut..''burit hang!''..x sopan..not good..cuba tukar..''punggung hang!''..rare bro..

ape lagi ea mende2 yg boleh buatkan korang jadi rare..emm..ok..aktiviti..banyak sgt pasal aktiviti ni..contoh..jogging petang2..kalau g mane2 trek jogging..selalu tgk org2 jogging..xpun jalan laju2..ade yg rare sikit..jalan lenggang kangkung..''pegi pasar ke makcik oiii''..cube korg jadi rare di trek..contoh la..trek tu panjang die dalam 1km..korang speed kaw2 punye laju..siap starting block..baru la rare gila..mesti org cakap..''hebat gila budak ni..org jogging die lari pecut!''..haa..lepas tu..agak2 baru 200. kompom dah mencungap..mesti lenggang kangkong mcm makcik jual kuih..lepas tu mesti org pandang kau x kelip2..lepas tu kalau x kene gelak mestu kene kutuk..''ekele..tadi bukan main siap starting block bagai..ingatkan nak lari sampai abes satu trek''..''ekele..baru lari sekangkang dah mencungap''..haa..kan tumpuan dah beralih kat korang..rare ape sampai boleh tarik minat org lain utk usha korang..serius aku cakap..kalau jadi rare ni..mesti glamour..!

ini last chapter utk entry rare kali ni..aku nak sentuh bab pakaian..kalau g jalan2..contohnye mcm g bukit bintang..sume baju nak same je fesyen..skinny jeans..baju tulis 'Saya Sayang Mak Awak'..baju tulis 'I'm Single If You Are Rich'..mcm gampang baju2 ni..kalau kene duit banyak sikit..ade la pakai baju2 rare ni..the beatels je..aku suka kot baju2 camtu..haha..tapi kalau pakai x jadi rare la..cuba pegi situ..pakai baju mcm dikir barat ke..siap tengkolok siap keris..baru la rare..kalau pempuan..tocang tu siap bubuh kipas2 besi yg cucuk2 tu..haa..ini asek nak pony tail..xpon rambut tutup dahi style gothic tu..bukak la sikit minda tu adik2..cube jadi rare..silap2 ade org dtg mintak amek gamba lagi..itu dah satu hal dah..org asik pakai jaket jeans je kan..kau test pakai jaket songket ke..rare..serius rare..

ok..cukup la pembelajaran rare kite utk hari ni..nanti aku sambung lagi..itu pun kalau aku rajin nak meng'rare'kan kepale aku ni..haha!..dah..murid2 ingat pesan cikgu yee..jangan mencarut..

daaa cikgu nak g masuk kelas dah ni..nanti pengetua nampak die baca pulak entry cikgu ni..kang ade die pakai baju hang tuah plak pegi sekolah esok..
jap.hari ni bukan hari ahad ke?apesal aku kene mengajar?kene claim OT dgn guru besar ni
awak kan baik..comment lah ye..like pun boleh..share lagi bagus

No comments:

Post a Comment

dah baca comment tau..awak kan baik =))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...