iklan churp-churp

heart beat

Saturday, July 21, 2012

cerita puasa zaman kanak-kanak (part 1)

 hai alls..

opsss..Assalamualaikum..bulan baik kene lah baik2..hehe..
ingat x hari tu aku ade tulis pasal nak cerita kenangan2 puasa aku zaman kanak2 dulu..emm x ingat..alah x ingat sudah lah sbb aku pun dah lupa dekat entri mane aku tulis..haha



ni cerita masa aku zaman kanak2..masa 1st day puasa..masa dulu kan puasa time cuti sekolah..aku pulak duduk dekat kampung..bile hari aing sah2 lah aku dengan sepupu2 yg lain duk main macam nak gila..budak2 lah katakan..tapi kitorg lupa sebenanya time tu puasa..main punyalah ligat..bila dah petang semua dah macam nak mampus..kepenatan..kelaparan..kehausan..

bila jam 6 petang je kitorg pun mandi..jangan risau aku xkan menipu masa kecik2..aku x pernah minum air paip masa mandi..serius x tipu..bile dah siap2 ni..dah bedak2..aku baring atas katil..mengadap jam dinding kat bilik mak aku tu..jam bentuk masjid..aku ingat lagi..



setiap saat setiap minit lah aku bagai nak gila depan jam tu..nangis macam orang kena rasuk salahkan jam pasai ape lambat sangat gerak..dulu duduk kampung mane ade bazar ramadan ni..jadi waktu petang sangat lama..kalau g bazar ramadan tu boleh lah kill time dekat situ..leka tengok makanan bile balik rumah tuptup dah nak buka..ini x..duduk lah kat rumah..nak sambung main mmg tidak lah..sebab nak berjalan pun tak larat..nak angkat kaki pun belum tentu bermaya..punya lah dasyat penangan 1st day puasa aku..

bila dah buka bukannye makan banyak pun..minum air punya gelojoh siap tersedak2 lg..budak2..biasalah tu..

kalau korang nak tau..masa aku tadika aku puasa 15 hari penuh..lg 15 hari half day..hehe..masa darjah 1 dengan darjah 2 aku puasa full beb..serius..aku xde tipu2 punya..tapi darjah 3 kantoi sehari pasal adik aku pengaruh aku dengan roti teloq..cilake !

laa ni langsung x heran pasai aku x makan teloq !


ok..nanti aku sambung cerita lagi..banyak lg aku nak stori ni..

nak tgk choc chip muffin aku jap..kang rentung pulak..(godaan betul bau die..padahal kalau time x puasa aku x heran pun..cehh !)

ok bai




awak kan baik..comment lah ye..like pun boleh..share lagi bagus

2 comments:

  1. roti telor ! sedap. hahaahaha.. zaman kanak-kanak mmg banyak sangat memori :))

    ReplyDelete
  2. HAHAHAH , choc chips ? SODAPPPP NYEE ! HAHAH:)

    ReplyDelete

dah baca comment tau..awak kan baik =))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...