iklan churp-churp

heart beat

Wednesday, July 25, 2012

cerita puasa zaman kanak-kanak (part 2)

hai alls..

haritu aku ada cerita pasal puasa jugak kan..

dulu korang masa kecik2 penah kantoi puasa x? aku? mestilah pernah..nama pun kecik2 kan..
kalau dah besar pun nak kantoi puasa tu dah tebiat nak mam lah kott..

dulu kan lepas balik sekolah semua pakat lapar..mana tak nya..dekat sekolah main tak ingat..
sampai rumah je masing2 lembik dah macam sotong..

tengok adik makan kacang pun terliur..lantas aku pun cakap lah dengan ibu nak buka..
sebab nak makan kacang yg adik aku makan..

zaman kecik2 kauu..nafsu makan mane boleh nak tahan2 !

lantas ibu aku akan naik hangin..hakhak..sebab aku nak buka puasa..

"KENAPA NAK BUKA ?? NAK MAKAN APE ??"
 bagaikan halilintar suara beliau..family gua memang terkenal dengan tekak yang lantang..
pedih telinga..

aku dalam suara yg bagaikan tersekat di kerongkong dan tersedu-sedan
 "NAK MAKAN KACANG TUU"

alahai kacang

sekali lagi halilintar membelah bumi
 "DAH TAK PAYAH NAK BUKA KALAU SETAKAT NAK MAKAN KACANG !"

gulppp..

jenis ibu aku ni..kalau nak buka makan nasik..bia kenyang terbelahak tu baru puas hati buka..ni kalau setakat makan kacang macam tak berbaloi nak buka..sudahnya aku tahan je lah sampai buka..
tapi MASALAHNYA bila buka haram aku tak makan pun kacang tu..cinabeng !

lain pulak cerita sepupu aku..die cakap dengan nenek (kitorang panggil nenek aku mak) 
"boleh x nak buka sekejap..minum air je..lepastu puasa lah balik"

mau tak terliur kau !
lohh..kes gini pun ada?

korang kalau ade cerita2 pasal puasa ni share lah dengan aku..aku nak jugak baca..
nanti tinggalkan link entri dekat comment ye..tau

ok bai




awak kan baik..comment lah ye..like pun boleh..share lagi bagus

7 comments:

  1. entry nie bt aku menguji iman nie..heheh..pehh~ sedap air merah tu..hohoh

    ReplyDelete
  2. mmg kekecikk tak tahan nengok org makan :) banyak kenangan kan :)

    haiiiikenai kenaiii

    ReplyDelete
  3. hahaha..sb nak makan kacang je.hukhuk

    ReplyDelete
  4. Tudia aih , nak berbuka kejap jer ? Satgi puasa balek , ney laa yana tak tahan gelak ney , hahahaha !

    ReplyDelete
  5. rindu nk berbuka kt umah.. :)

    Salam Ramadhan

    ReplyDelete

dah baca comment tau..awak kan baik =))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...