iklan churp-churp

heart beat

Sunday, June 24, 2012

cara-cara menjadi romantik (part 1)

haa..assalamualaikum..hehe..aku x tau kenape tiba2 tangan gatal nak tulis entry sweet2 ni..asek cerita pasal kenangan2 je kan..ape kata cerita pasal future pulak..pheew~..ok..aku nak tulis entry ni..khas..buat isteri2 lah especially..kalau yg kapel2 nak guna pun boleh..flexible ye kawan..suami pun boleh..isteri pun boleh..adik abang kakak makcik..semua boleh..aku suka betul la perkataan makcik ni..sbb ibu aku suka panggil aku makcik..haha!

emm..aku belum kawin so aku x berapa tau sangat pasal perkara2 romantik2 ni..tapi..aku nak share la sikit2 bende yg boleh anda2 semua nak try ni..haha..tak banyak sikit2 pun jadi la..sweet2 sangat kang geli pulak..iye dak??


perkara sweet pertama :
pagi2..husband nak pegi kerja..time ni..mood belum ada..yelah..baru bangun tido..dah nak pegi kerja..time ni aku rasa sgt sesuai utk tunjuk uall punye sweet..(entry kali ni pakai ull lah pulak..haha)..simple dan sgt2 mudah..ambik satu kertas..tulis satu ayat je..''morning sayang''..atau..''kerja rajin2 ye syg''..atau segala ape lah..xyah tulis panjang2..pendek2 je..sekali imbas die boleh bace..note tu kasi lekat kat stereng..confirm! hari tu die pergi kerja sambil sengih2..buat kerja pun semangat!..haa..simple..kalau nak laaaaagi sweet..letak bunga ros atas sit kereta die..alah..bangun la pagi2 sikit..buat seprise..kalauu husband pegi kerja naik moto..letak la dlm bakul moto die..mesti husband belikan goreng pisang bila balik kerja nanti..sweetnye..oh


perkara sweet kedua:
bila husband balik kerja..mesti lah die penat..kan..haa..ape kate..die balik je keja..die masuk je rumah..uall dah redy buat air..hari2 minum teh o kopi o je..cuba buat carrot susu ke..lepas tu..letak straw kaler merah..nak sweet lagi..letak ceri..alah..mcm kat hotel2 tu..''minum yang''..haha..confirm..hilang terus penat satu hari kerja..make sure rumah dah clear..uall dah mandi..dah cantik2..kalau yg dah ada anak tu..anak2 semua dah bedak2..dah mandi..sejuk hati papa tgk anak2..wah!..serius aku jeles tgk org ada baby..

perkara sweet ketiga:

ini time breakfast..(aku x ikut susunan..okeh)..ape salahnye sekali sekala buat breakfast pelik2 n layan mcm kanak2..die mesti suka punye..breakfast simple..but nice..telur goreng..sosej..alah..nasik goreng pun boleh..dekat atas nasik goreng tu..uall tulis pakai sos ''i love u'' ke..aku x reti nak lukis bentuk love kat sini..haa buat mcm tu..makan sambil sengih2 la nampaknye..kan simple..mesti die akan cakap..''u r soooo sweet syg..''peh..hati berbunga seminggu..serius!..paling2 pun die cakap..''awak ni dah tebiat ke?''hahaha..time tu logik n sgt sgt sgt logik utk uall merajuk..padan muka..org laki mmg suka x nk hargai ape kita dah buat..mencii!..tiba2 aku plak emosi..haha!

to be continue kawan-kawan.. see you daa !
awak kan baik..comment lah ye..like pun boleh..share lagi bagus

No comments:

Post a Comment

dah baca comment tau..awak kan baik =))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...