iklan churp-churp

heart beat

Sunday, June 24, 2012

all about beauty : mask carrot

selamat petang..sebelum aku nak g mandi ni..aku baru teringat malam2 yg sudah aku ade buat mask..simpan dalam peti ais..dan sampai laa duduk dalam tu..xpakai2 sbb lupaaa..hehe

aku ni bukanlah kategori vogue2 muka halus mulus putih melepak mcm Nelofa ke kan..tapi Alhamdulillah syukur Allah tu bg semua sempurna..ada 2 mata ada mulut ade hidung ade 2 telinga..serba serdi cukup lah..mak aku kate aku cantik je..kalau kau rs aku xcantik kau punya pasal lah..aku x kesah pun..dosa tau buruk2kan ciptaan Tuhan..aaa tau takot..

ok sambung cerita pasal mask karet aku ni..kalau korang nak jaga kecantikan..boleh kot guna cara aku ni..jimat pun jimat..carrot sebatang baru bp sen je..dpd kau beli mask2 yg merapu2 mahal nak mampus tu..ape salahnye guna yg tradisional sikit..iye dok kak limah ?

cara nak buat die senang je..
1.potong carrot kecik2 supaya senang nak blander.
2.masukkan dalam blander dan tambah susu..beli yg dalam kotak tu pun ok..kalau mcm aku suka full cream..tp ikut suka hangpa lah nak guna ape..
3.blender sampai lumat kemudian tapis..agak2 semua air die dah sejat..yg serdak2 die tu bolehlah simpan dlm container n masuk dlm freezer..
4.air yg ade tu korang tambah dgn gula..tp kalau aku suka bubuh susu pekat..sedap sikit..haa..air tu kau minumlah..letak ais sikit..jadi dah air carrot susu..


tadaa..dah boleh minum..abaikan yg sebelah die tu ye

5.bila malam sebelum tidur..korang pakailah mask tu..rasa die sungguh sensasi dan ohh sejuk dan terbaik ! aku x tipu sbb mmg aku amalkan pakai mask ni..dalam 15 minit lepastu korang cuci muka..nnt rasa sendiri perbezaan die..selamat dan suci !
ok..nnt aku upload lagi petua2 yg lain ye..bai
awak kan baik..comment lah ye..like pun boleh..share lagi bagus

No comments:

Post a Comment

dah baca comment tau..awak kan baik =))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...